loading
  • Cu adevărat puternic: supraalimentare secvențială pentru o putere de 154 kW/210 cp și un cuplu ridicat
  • Combinație ideală: întotdeauna alături de transmisia automată cu opt trepte și tracțiunea integrală
  • Foarte eficient: consum NEDC în regim mixt de 6,9 litri, echivalentul a 183 g de CO2 pe km
  • Fabricat în Germania: motoare de la fabrica din Kaiserslautern pentru toate modelele Insignia

Rüsselsheim.  Începe producția noului motor vârf de gamă și a modelului Insignia Country Tourer de la Opel: odată cu sfârșitul verii, vor ieși de pe linia de producție primele motoare diesel BiTurbo de 2,0 litri. Acestea sunt adaptate pentru Country Tourer și pentru celelalte variante ale vârfului de lance Opel. Alături de Grand Sport, Sports Tourer și Country Tourer, cea de-a doua generație a modelului Insignia poate fi comandată anul acesta cu noul motor diesel vârf de gamă. Country Tourer se adresează tuturor fanilor Insignia care doresc un station wagon practic și elegant cu alură de autovehicul off-road. Noul venit va avea lansarea mondială în cadrul Salonului Auto Internațional de la Frankfurt (14-24 septembrie 2017).

Noul motor diesel de 2,0 litri dezvoltă 154 kW/210 cp la 4.000 rpm și generează un cuplu maxim de 480 Nm de la numai 1.500 rpm datorită supraalimentării secvențiale în două etape (consum oficial de carburant Grand Sport 2.0 BiTurbo în conformitate cu Noul Ciclu European de Conducere: urban 8,7 l/100 km, extra-urban 5,7 l/100 km, mixt 6,9 l/100 km, emisiile oficiale de CO2 în regim mixt fiind de 183 g/km). Noul Insignia BiTurbo accelerează de la 0 la 100 km/h în numai 7,9 secunde și are o viteză maximă de 233 km/h.

O asemenea putere trebuie gestionată inteligent la drum și, din acest motiv, motorul vârf de gamă este oferit întotdeauna în combinație cu o transmisie automată cu opt trepte cu schimbare lină și tracțiune integrală de înaltă tehnologie cu vectorizarea cuplului. Pe lângă putere, reacțiile (putere turbo în orice situație) și rafinamentul noului motor common-rail sunt, de asemenea, îmbunătățite față de unitatea foarte populară de 2,0 litri cu un singur turbocompresor (125 kW/170 cp; consum oficial de carburant pentru modelul Grand Sport cu tracțiune față în conformitate cu ciclul NEDC: urban 6,7 l/100 km, extra-urban 4,3 l/100 km, mixt 5,2 l/100 km, emisii oficiale de CO2 în regim mixt de 136 g/km).

Pe lângă datele legale solicitate prin NEDC, Opel a determinat și valorile de consum în conformitate cu Worldwide Harmonized Light-Duty Vehicles Test Procedure (WLTP - Procedura de testare a autovehiculelor ușoare armonizată la nivel mondial) care sunt impuse oficial începând din această toamnă. Valorile WLTP (consumul de carburant WLTP pentru Insignia Grand Sport 2.0 BiTurbo este cuprins între 12,2 și 6,2[1] l/100 km, mixt 8,0-7,5 l/100 km, emisiile de CO2 209-196 g/km) sunt mult mai apropiate de realitate decât cifrele determinate conform NEDC, care se aplică oficial până în prezent (consum oficial de carburant pentru Grand Sport 2.0 BiTurbo în conformitate cu NEDC: urban 8,7 l/100 km, extra-urban 5,7 l/100 km, mixt 6,9 l/100 km, emisii specifice de CO2 în regim mixt de 183 g/km). Totodată, rezultatele WLTP iau în considerare stiluri diferite de conducere, ceea ce le permite clienților să-și estimeze mai bine consumul de carburant[2].

Ca și motorul de 2,0 litri existent de 125 kW/170 cp cu un singur turbocompresor, noul vârf de gamă diesel este oferit cu tehnologia foarte eficientă Selective Catalytic Reduction (SCR - reducere catalitică selectivă) cu injecție de AdBlue, care elimină oxidul de azot (NOx) din gazele de eșapament. Soluția de uree și apă ce conține amoniac (NH3) intră în reacție cu oxizii de azot în convertizorul catalitic SCR, rezultând vapori inofensivi de azot și apă.

Noul motor diesel vârf de gamă cu supraalimentare secvențială în două etape

Noul motor diesel încorporează două turbocompresoare care funcționează secvențial. Aerul admis intră în prima turbină unde este comprimat și trece în al doilea sistem de compresie. Acesta este condus de palele Turbinei cu Geometrie Variabilă (VGT) în gazele de eșapament, ceea ce crește cuplul la turații mici ale motorului și mărește puterea la turații mai mari. VGT reglează apoi palele pentru a fi paralele cu direcția gazelor, reducând astfel contrapresiunea și scăzând consumul de carburant. Aerul admis care este acum comprimat la presiuni mari și are o temperatură foarte mare trece printr-un intercooler în drumul către camerele de ardere. Motorina este injectată apoi prin injectoarele cu șapte orificii în până la zece secvențe la o presiune de 2.000 de bari. În funcție de turația motorului și de sarcină, presiunea de amplificare este controlată de trei supape de derivație și de o turbină cu geometrie variabilă și acționare electrică.

Pe lângă eficiența crescută, puterea și cuplul mai mari, rafinamentul și atenuarea zgomotelor au reprezentat priorități la proiectarea noului motor. De aceea, inginerii Opel au instalat un arbore cotit din fontă, arbori de echilibrare, un volant rigidizat și o baie de ulei din două piese pentru a reduce la minim vibrațiile și zgomotele tipice unui motor diesel. Pentru a reduce și mai mult consumul de carburant, pompa de apă electrică este oprită în funcție de temperatură. Ca și binecunoscutul motor diesel de 2,0 litri, noul diesel BiTurbo este construit în fabrica Opel din Kaiserslautern.

Puterea a două turbine: motoarele diesel BiTurbo se află acum în dotarea modelelor Astra, Insignia, Vivaro și Movano

Un motor diesel BiTurbo de 2,0 litri cu putere de 143 kW/195 cp și cuplu maxim de 400 Nm și-a făcut deja debutul în anul 2012 pe prima generație de autovehicule Insignia și a fost oferit ulterior cu Astra, Cascada, GTC și Zafira Tourer. Noul motor cu putere de 154 kW/210 CP și un cuplu de 480 Nm pentru Insignia se potrivește perfect în gama actuală de unități Opel cu supraalimentare în două etape.

Modelul Astra, Autovehiculul european al anului 2016, este disponibil ca hatchback și Sports Tourer cu un BiTurbo de 1,6 litri și putere de 118 kW/160 cp. Motorul cu patru cilindri dezvoltă un cuplu maxim de 350 Nm la numai 1.500 rpm (consum oficial pentru Astra hatchback în conformitate cu NEDC: urban 5,0 l/100 km, extra-urban 3,4 l/100 km, mixt 4,0 l/100 km, emisiile oficiale de CO2 în regim mixt fiind de 106 g/km). Cel mai rapid Astra diesel accelerează de la 0 la 100 km/h în 8,9 secunde și atinge o viteză maximă de 220 km/h.

Supraalimentarea în două etape asigură, de asemenea, performanțe bune și consum redus de carburant pentru și autovehiculele comerciale ușoare Opel Combi. Gama Vivaro oferă posibilitatea alegerii dintre două variante BiTurbo de 1,6 litri foarte eficiente: motorul de 92 kW/125 cp cu un cuplu de 320 Nm (consum oficial de carburant pentru Combi L1 în conformitate cu NEDC: urban 6,4 l/100 km, extra-urban 5,1 l/100 km, mixt 5,6 l/100 km, emisiile oficiale de CO2 în regim mixt fiind de 145 g/km) și unitatea de 107 kW/145 cp cu un cuplu de 340 Nm (consum oficial de carburant pentru Combi L1 în conformitate cu NEDC: urban 6,6 l/100 km, extra-urban 5,4, l/100 km, mixt 5,9 l/100 km, emisiile oficiale de CO2 în regim mixt fiind de 152 g/km).

Performanțele motoarelor Vivaro sunt depășite numai cu puțin de motoarele diesel mai mari, de 2,3 litri cu patru cilindri de pe modelul mai mare, Opel Movano. De asemenea, sunt disponibile două versiuni, de 107 kW/145 cp cu un cuplu de 350 Nm (consum oficial de carburant pentru Combi1 în conformitate cu NEDC: urban 7,4 l/100 km, extra-urban 5,8 l/100 km, mixt 6,183 l/100 km, emisiile oficiale de CO2 în regim mixt fiind de 165 g/km) și de 125 kW/170 cp cu un cuplu de 350 Nm (consum oficial de carburant pentru modelul panel van L1 în conformitate cu NEDC: urban 7,4 l/100 km, extra-urban 5,8, l/100 km, mixt 6,3 l/100 km, emisiile oficiale de CO2 în regim mixt fiind de 165 g/km).

Pachet complet: motoarele diesel pentru noul Insignia

Mai jos puteți găsi o prezentare a motoarelor diesel care sunt disponibile în acest moment pentru Insignia. Toate cifrele se referă la limuzina Grand Sport.

 

 

 

Consum oficial de carburant[3]

Emisii oficiale de CO2 în regim mixt[4]

Motoare

Putere

Cuplu

Urban

Extra-urban

Mixt

Mixt

1.6 Diesel

81 kW (110 cp)

300 Nm

4,9 l

3,8 l

4,2 l

110 g/km

1.6 Diesel
ECOTEC

81 kW (110 cp)

300 Nm

4,6 l

3,6 l

4,0 l

105 g/km

1.6 Diesel

100 kW (136 cp)

320 Nm

5,2 l

4,0 l

4,5 l

118 g/km

2.0 Diesel

125 kW (170 cp)

400 Nm

6,7 l

4,3 l

5,2 l

136 g/km

2.0 BiTurbo

154 kW (210 cp)

480 Nm

8,7 l

5,7 l

6,9 l

183 g/km

 

[1]Intervalele menționate pot fi explicate după cum urmează: valoarea minimă reprezintă cea mai mică valoare de consum din cele patru etape parcurse în ciclul WLTP cu versiunea de autovehicul specificat cu cele mai mici valori de consum obținute cu combinația motor/transmisie menționată. Valoarea maximă reprezintă cea mai mare valoare de consum din cele patru etape parcurse în ciclul WLTP cu versiunea de autovehicul specificat cu cele mai mari valori de consum obținute cu combinația motor/transmisie menționată. Valorile obținute în acest mod oferă o vedere de ansamblu și un indicator mai bun privind consumul zilnic la care se pot aștepta șoferii.

[2]Valorile menționate se bazează pe ciclul WLTP. Acestea au fost determinate în conformitate cu un ciclu de conducere standardizat efectuat pe un dinamometru. Valorile zilnice de consum pot diferi în funcție de stilul de conducere, uzură și alți factori.

[3]Toate datele despre consum se referă la motorină, în conformitate cu NEDC. Toate valorile sunt valabile pentru modelul de bază cu dotări standard oferit în Uniunea Europeană. Datele au fost obținute conform Regulamentului 2007/715/CE, luând în considerare masa proprie a autovehiculului, în baza prevederilor acestui Regulament.

[4]Toate datele despre consum se referă la motorină, în conformitate cu NEDC. Toate valorile sunt valabile pentru modelul de bază cu dotări standard oferit în Uniunea Europeană. Datele au fost obținute conform Regulamentului 2007/715/CE, luând în considerare masa proprie a autovehiculului, în baza prevederilor acestui Regulament.


Further information about official fuel consumption, official specific CO2 emissions and consumption of electric energy can be found in the “guideline about fuel consumption, CO2 Emissions and electric energy consumption of new passenger cars” ('Leitfaden über den Kraftstoffverbrauch, die CO2-Emissionen und den Stromverbrauch neuer Personenkraftwagen') in German language, which is available free of charge at any point of sales and at DAT Deutsche Automobil Treuhand GmbH, Helmuth-Hirth-Straße 1, D-73760 Ostfildern.